PMO, מה זה? המונח PMO מסמל את "משרד ניהול הפרויקטים" (Project Management Office). מדובר ביחידה או מחלקה בארגון אשר אחראית על הגדרת ותחזוקת סטנדרטים של ניהול פרויקטים ברחבי החברה. ה-PMO משמש כמקור המרכזי לתיעוד, להדרכה, לכלים ולטכניקות בניהול פרויקטים. הוא נועד לאסוף ולפזר מידע, לשפר את איכות ואפקטיביות ניהול הפרויקטים ולתמוך במנהלי הפרויקטים באמצעות מתן כלים, ייעוץ ומשאבים כדי להבטיח שכל פרויקט מתנהל כראוי.
תפקידי ה-PMO והשפעתם על הארגון
ה-PMO אחראי לתפקידים מגוונים אשר כולם נועדו לשפר את ניהול הפרויקטים בן-זמניים ובעתידיים. זה כולל את תהליך הבנייה והשיפור של תוכניות פרויקט, הערכת סיכונים, אסטרטגיות למיזם, ניהול משאבים, וכן הובלת תרבות של שיפור מתמיד ולמידה מפרויקטים קודמים. בעת הזו, ה-PMO גם ממלא תפקיד מרכזי בתכנון האסטרטגי של הארגון, תוך סיוע בהגדרה ומדידה של יעדי הפרויקט והבטחת תיאום בין פרויקטים שונים למטרות הארגוניות הרחבות.
ההקמה של משרד ניהול פרויקטים אינה משימה פשוטה ודורשת הבנה ברורה של צורכי הארגון ושל הדרכים בהן ה-PMO יכול להביא לידי ביטוי ערך מוסף. כשהוא פועל כשורה, ה-PMO מספק מסגרת עבודה, מודלים ותהליכים אשר מייעלים ומשפרים את ניהול הפרויקטים, מקדמים את השגת היעדים ומגבירים את הסיכוי להצלחת הפרויקטים. הוא יכול לשמש כזרוע תומכת למנהלי הפרויקט וכשותף אסטרטגי להנהלה, ובכך לתרום לגדילה והצלחה של הארגון בכללותו.