כתיבת צללים היא תהליך כתיבה שבו תוכן נוצר על ידי אדם אחד, אך מתפרסם תחת שמו של אדם אחר. למעשה, כותב הצללים הוא הסופר שאחראי על כתיבת התוכן, בעוד שהלקוח, בדרך כלל איש מקצוע או גורם ציבורי, הוא זה שמקבל את הקרדיט על העבודה. כתיבת צללים היא פרקטיקה נפוצה בשיווק דיגיטלי, עיתונאות, פרסומות, ואף בפרסום ספרים.
### יתרונות של כתיבת צללים
כתיבת צללים מאפשרת למותגים ולפרטים לחסוך בזמן ובמאמץ. במקום לכתוב תוכן בעצמם, הם יכולים להעסיק כותבי צללים שמומחים בתחום שמביאים איתם ניסיון ויכולת לכתוב בסטנדרטים גבוהים. כך, מותגים יכולים להתמקד בניהול העסק ובתחומים אחרים, תוך שמירה על נוכחות טקסטואלית מרשימה וברמה גבוהה.
נוסף על כך, כתיבת צללים יכולה לסייע בהגברת האמינות והמקצועיות. כאשר תוכן נכתב על